Οι πολίτες στο προσκήνιο στην περιφέρεια για το Λαρνάκι

Η Δημοτική παράταξη «ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ» κατάθεσαν στην αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας τις παρατηρήσεις – ενστάσεις- προτάσεις κατά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων  των εγκαταστάσεων της εταιρείας S&B στο Λαρνάκι Ιτέας. Επιπλέον ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 3-8-2011 στις 7μμ γίνεται Δημοτικό συμβούλιο του Δ. Δελφών όπου θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί γνωμοδοτική απόφαση για την παραχώρηση της έκτασης στο Λαρνάκι που ανήκει στο δημόσιο στην παραπάνω εταιρεία.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ-ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ «ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ»

ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ

ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ, ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΒΑΘΡΕΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ ΒΩΞΙΤΗ

ΣΤΗΝ ΙΤΕΑ ΦΩΚΙΔΑΣ

ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ S&B ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ Α.Ε.

Η ΜΠΕ που αφορά τις «ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ, ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΒΑΘΡΕΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ ΒΩΞΙΤΗ ΣΤΗΝ ΙΤΕΑ ΦΩΚΙΔΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ S&B ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ Α.Ε.» παρουσιάζει σε πάρα πολλά σημεία ελλείψεις, κενά, αντιφάσεις και παρερμηνεία δεδομένων με αποτέλεσμα να παρουσιάζει τελικά μια στρεβλωμένη πραγματικότητα σχετικά με την λειτουργία των εγκαταστάσεων αυτών και των επιπτώσεών τους στο περιβάλλον, την τοπική οικονομία και τοπική κοινωνία.

Ξεκινώντας τις παρατηρήσεις από το σημείο που αναφέρει τους λόγους επιλογής αυτής της θέσης για τις εγκαταστάσεις, δίνεται και η ευκαιρία να διατυπωθεί εξαρχής η εναλλακτική πρόταση που καλύπτει πιθανές πραγματικές ανάγκες τις εταιρίας για παρουσία εγκαταστάσεών της στην περιοχή, μηδενίζει σχεδόν όλες τις αρνητικές επιπτώσεις και είναι πλήρως αποδεκτή από όλους όσους μέχρι σήμερα έχουν εκφράσει δημόσια γνώμη.

1) Σελ.9«Η θέση των Εγκαταστάσεων της Ιτέας έχει επιλεγεί ώστε να είναι πλησίον σε θάλασσα για τη λειτουργία των απαραίτητων λιμενικών εγκαταστάσεων φόρτωσης πλοίων, κοντά στις περιοχές εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων και σε άμεση γειτνίαση με το Εθνικό οδικό δίκτυο. Επίσης έχει επιλεγεί η θέση ώστε να μην παρουσιάζονται προβλήματα με το υδρογραφικό δίκτυο της τοπικής λεκάνης απορροής και να μην είναι ορατή από τους Δελφούς.».

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ.

Α)Το μεγαλύτερο μέρος των εγκαταστάσεων που είναι και αυτό που δημιουργεί όλα τα προβλήματα (όπως θα αναλυθεί και πιο κάτω) είναι το εργοστάσιο επεξεργασίας και οι πολλαπλοί χώροι απόθεσης του βωξίτη που χρειάζονται εξαιτίας της παρουσίας του εργοστασίου.

Τα τμήματα αυτά δεν έχουν κανένα λόγο να βρίσκονται σε αυτή την θέση.

Αντιθέτως η θέση αυτή είναι ζημιογόνα για την εταιρία διότι πληρώνει την μεταφορά του ορυκτού από τις μακρινές περιοχές εξόρυξης στην βόρεια πλευρά του Νομού στην περιοχή αυτή που βρίσκεται στην νότια πλευρά, πριν τον διαχωρισμό του βωξίτη από τον ασβεστόλιθο (εργοστασιακή επεξεργασία). Η μόνη ανάγκη να βρίσκονται εγκαταστάσεις της εταιρίας σε αυτή την θέση είναι για την φόρτωση του βωξίτη στα πλοία.

Αν το εργοστάσιο κατασκευαστεί πιο κοντά στους χώρους εξόρυξης, π.χ. στο εξορυκτικό πεδίο της Βίνιανης, η εταιρία δεν θα πληρώνει την μεταφορά του άχρηστου τμήματος του ασβεστόλιθου μέχρι την σκάλα φόρτωσης (διαδρομή πάνω από 25 χλμ για την συγκεκριμένη θέση).

Την πρόταση αυτή με σχετικό τεχνοοικονομικό απολογισμό οφέλους – ζημίας , την είχε κάνει πριν την κατασκευή του εργοστασίου στην περιοχή της Ιτέας, ο τότε εργαζόμενος στην εταιρία Κος Μπακογιάννης Κώστας Μεταλλειολόγος (σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου στο Τοπικό Συμβούλιο της Ιτέας στις 20-5-2011 που δεν διαψεύστηκαν από τον παρόντα εκπρόσωπο της S&B). Το σημείο αυτό βρίσκεται μακριά από κατοικημένη περιοχή, είναι αθέατο από κάθε άποψη.

Β) Είναι ψευδές ότι η θέση αυτή βρίσκεται κοντά στις περιοχές εκμετάλλευσης. Η θέση αυτή βρίσκεται στο νότιο γεωγραφικό άκρο του Δελφικού Τοπίου, το οποίο έχει χαρακτηριστεί επιπλέον και μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO και βρίσκεται εντός ευρύτερης περιοχής NATURA 2000 και NATURA SPA. Ένα από τα πολλά διαθέσιμα σημεία που είναι πολύ πιο κοντά στις περιοχές εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων είναι αυτό που προαναφέρθηκε στην Βίνιανη.

Το σημείο αυτό βρίσκεται πάνω από 6 χλμ βορειότερα της Άμφισσας, η οποία βρίσκεται επιπλέον 15 χλμ βόρεια των σημερινών εγκαταστάσεων.

Βρίσκεται επίσης πολύ κοντά στο Εθνικό οδικό δίκτυο και υπάρχουν εκεί και παλιές εγκαταστάσεις της ίδιας εταιρίας. Οι περιοχές εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων βρίσκονται αρκετά χιλιόμετρα βορειότερα ακόμα της περιοχής της Βίνιανης. Κινούμενοι δηλαδή από νότο προς βορά, συναντάμε τις σημερινές εγκαταστάσεις στην παραλία των Δελφών και δίπλα στην πόλη της Ιτέας, διατρέχουμε το Δελφικό Τοπίο περνώντας και την Άμφισσα, συναντάμε την Βίνιανη και άλλες κατάλληλες περιοχές και βορειότερα ακόμα βρίσκονται οι περιοχές εκμετάλλευσης. Σε αυτές τις περιοχές δεν παρουσιάζονται προβλήματα με το υδρογραφικό δίκτυο της τοπικής λεκάνης απορροής.

Γ) Είναι παραπλανητική η εντύπωση που δίνεται, ότι το ζητούμενο στη θέση αυτών των εγκαταστάσεων είναι μόνο να μην είναι ορατές από τους Δελφούς. Αυτές οι εγκαταστάσεις προκαλούν την μέγιστη δυνατή βιομηχανική οπτική όχληση και αποτελούν το αντιπροσωπευτικότερο δείγμα εγκαταστάσεων που καταστρέφουν οπτικά, και όχι μόνο, το τοπίο και το περιβάλλον ως τουριστικό πόρο. Παρόλα αυτά καλύπτουν την θέα του 50% του παραλιακού μετώπου της πόλης της Ιτέας (επίνειου των Δελφών και της Άμφισσας), κυριαρχούν στην από θάλασσα πρόσβαση στο λιμάνι και την μαρίνα των Δελφών (κρουαζιερόπλοια, ιστιοπλοικά, σκάφη αναψυχής κ.λ.π.), αναπτύσσονται σε μήκος 3 χιλιομέτρων παραλίας και εκατέρωθεν της Εθνικής Οδού από την οποία διέρχονται όλοι σχεδόν οι επισκέπτες των Δελφών και του Δελφικού Τοπίου, του Γαλαξιδίου και της Ιτέας (πλην της περίπτωσης μονοήμερης επίσκεψης των Δελφών από Αθήνα), κυριαρχούν στο τοπίο σε επιπλέον 5 χιλιόμετρα διαδρομής επί της Ε.Ο. στην κατεύθυνση από Γαλαξίδι προς Ιτέα και οι πιο πάνω διαδρομές αποτελούν συνολικά τα 8 τελευταία Δελφικά χιλιόμετρα της διαδρομής Ναυπάκτου – Ιτέας που είναι χαρακτηρισμένη επίσημα ως μία από τις ομορφότερες οδικές διαδρομές της Ελλάδας..

ΠΡΟΤΑΣΗ

Η ανάγκη της δραστηριότητας της S&B στην παραλιακή ζώνη, μπορεί να καλυφθεί μόνο με μία σκάλα φόρτωσης (αντί δύο), με το οριζόντιο τμήμα της γέφυρας εγκιβωτισμένο (κλειστού τύπου) και κατακόρυφη φυσούνα μεταβλητού ύψους φόρτωσης όπως είναι παρόμοιες εγκαταστάσεις κοντά (και ποτέ δίπλα) σε κατοικημένες περιοχές σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο, ακόμα και εγκαταστάσεις της ίδιας εταιρίας.

Το υλικό θα φτάνει σε αυτή με επίσης εγκιβωτισμένο ταινιόδρομο (κλειστού τύπου), υπόγειο στο μεγαλύτερο μέρος του που θα διέρχεται κάτω από την Εθνική Οδό. Ο βωξίτης θα φτάνει στην περιοχή σε τελική μορφή προς φόρτωση οπότε δεν χρειάζονται πολλαπλοί χώροι για όλα τα στάδια επεξεργασίας.

Ο χώρος που διαθέτει η S&B πίσω από τα παλιά σφαγεία, βόρεια της Ε.Ο. υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις αυτές και δεν είναι ορατός από πουθενά σε σύγκριση με τις σημερινές εγκαταστάσεις που δημιουργούν τεράστια προβλήματα και λόγω των επιπτώσεων στο τοπίο (αναλυτική αναφορά πιο κάτω).

Το άκρο φόρτωσης του ταινιόδρομου της σκάλας φόρτωσης θα βρίσκεται στη θέση αυτή. Η περιορισμένη έκταση απόθεσης και οι μικρές διαδρομέςμεταφοράς, η μη επι τόπου επεξεργασία το ορυκτού και ο δραστικός περιορισμός των πολλαπλών μεταφορτώσεων του υλικού εντός των ίδιων των εγκαταστάσεων καθώς και η μεταφορά και φόρτωση με κλειστού τύπου διαδρομές, θα ελαχιστοποιήσει το πρόβλημα της σκόνης, θα καταστήσει εφικτό τον έλεγχό της (που μέχρι σήμερα έχει καταστεί αδύνατος) και η κλειστή φυσούνα μεταβλητού ύψους φόρτωσης θα μηδενίσει την ρίψη βωξίτη στην θάλασσα.

Με τον τρόπο αυτό θα εκμηδενιστούν όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται σήμερα από την ύπαρξη και λειτουργία των εγκαταστάσεων αυτών σε αυτή την μορφή και σε αυτή την έκταση, και τα περιβαλλοντικά και τα οικονομικά – αναπτυξιακά και τα νομικά.

Η S&B έχει την πλήρη και αποκλειστική ευθύνη της σημερινής απαράδεκτης κατάστασης.

Η εταιρία κατασκεύασε κάποιες λίγες εγκαταστάσεις αρχικά στην περιοχή, παρά τις υποδείξεις όπως αυτή του Κου Μπακογιάννη και την κάθετη διαφωνία πολλών τοπικών παραγόντων, αιρετών και μη.

Επέλεξε με δική της ευθύνη και κατά παράβαση πολλών Νόμων (όπως θα αναλυθεί πιο κάτω), να συνεχίσει να κατασκευάζει τον κύριο όγκο των εγκαταστάσεων μετά το 1981, εις γνώση της ότι από τότε πρωτοθεσμοθετήθηκε και οριοθετήθηκε το Δελφικό Τοπίο.

Συνέχισε επίσης με δική της ευθύνη νέες κατασκευές και επεκτάσεις και μετά το 1985, οπότε και επιβλήθηκαν οι περιορισμοί του Δελφικού Τοπίου σε όλη την περιοχή, επίσης κατά παράβαση της ισχύουσας Νομοθεσίας (όπως θα αναλυθεί πιο κάτω) χωρίς καμία έγκριση από τη Τοπική Εφορία Αρχαιοτήτων και το ΚΑΣ. Το εργοστάσιο είναι παλαιάς τεχνολογίας, έχει καταστεί αδύνατον να λειτουργήσει χωρίς τα περιβαλλοντικά προβλήματα που έχουν καταγραφεί και επίσημα και όλοι οι κάτοικοι της περιοχής βιώνουν καθημερινά.

Η μετεγκατάσταση του εργοστασίου και η κατασκευή σύγχρονης σκάλας φόρτωσης είναι υποχρεωτικά και αποτελούν την μόνη λύση.

Όλα τα περιβαλλοντικά προβλήματα συμπεριλαμβανομένου του τεράστιου προβλήματος σκόνης που αφορά άμεσα την υγεία χιλιάδων κατοίκων της Ιτέας θα σταματήσει να υφίσταται και θα επιτραπεί η τουριστική και όχι μόνο ανάπτυξη της περιοχής που έχει απαγορευτεί σε μεγάλο βαθμό επί δεκαετίες από τον βιομηχανικό χαρακτήρα του λιμανιού των Δελφών.

Τα πιο πάνω θα υλοποιηθούν σε χρονικό διάστημα που θα προκύψει από συζητήσεις μεταξύ των εμπλεκομένων και για το οποίο θα δοθούν και οι απαιτούμενες παρατάσεις ισχύος ΜΠΕ και αδειών λειτουργίας μετά από τις ανάλογες δεσμεύσεις.

  1. -Σελ.13 και 14

  2. Παραγρ. 1.1.4.2 και 1.1.4.3.«Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και βιώσιμη ανάπτυξη» και «Περιβαλλοντική Πολιτική»

Η κοινωνική ευθύνη της εταιρίας αποτυπώνεται χαρακτηριστικά στην πληροφόρηση των εργαζομένων της σχετικά με θέματα που αφορούν την εταιρία και τις δραστηριότητές της καθώς και σχετικά με τον σεβασμό στο συνταγματικό δικαίωμα και υποχρέωση κάθε πολίτη στην προστασία του περιβάλλοντος.

Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις που για επίσημα άγνωστους λόγους και από άγνωστες πηγές, αριθμός εργαζομένων της εταιρίας- πανικόβλητος επειδή είχε πληροφορηθεί ότι κινδύνευε να χάσει την δουλειά του- έκανε αντισυγκέντρωση με βρισιές και απειλές στις 14/12/2008 στην Αποστολιά σε συνάντηση τοπικού φορέα σχετικά με τις καταστροφές από την δραστηριότητα του βωξίτη.

Επίσης όταν περίπου 50 εργαζόμενοι που παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δήμου Λιδωρικίου, όταν συζητούσε το θέμα της εξόρυξης στο Βλαχοθανάση και ο Κος Σανούδος παρακαλούσε το Δ.Σ. να μην προβεί στα νόμιμα για την προστασία του περιβάλλοντος, διότι θα γίνονταν απολύσεις από την Εταιρία- κάτω από τον ίδιο φόβο απώλειας της εργασίας τους- προέβησαν σε απειλές κατά της ζωής των μελών του Προεδρείου του Ορειβατικού Συλλόγου Άμφισσας αναγκάζοντάς το να προσφύγει στον Εισαγγελέα ζητώντας προστασία. Το σύνολο του γεγονότος επικρίθηκε άμεσα και έντονα και από το Δ.Σ.

Την παρουσία, 40 περίπου εργαζομένων της εταιρίας, με συνοδεία του προσωπάρχη, στο τοπικό συμβούλιο της Ιτέας- πρωινή ώρα εργάσιμης ημέρας στις 20/5/2011 όπου και πάλι πανικόβλητοι κάποιοι από αυτούς απειλούσαν και προπηλάκισαν τους διαφωνούντες για την παρουσία των εγκαταστάσεων αυτών δίπλα στην πόλη, σε αυτή την έκταση και μορφή.

Η προστασία του περιβάλλοντος για την εταιρία αφορά όλα αυτά που έχουν ήδη καταγγελθεί (και αναμένεται ο έλεγχος από αρμόδιους ελεγκτές) για το μείζον πρόβλημα της σκόνης στην δυτική πλευρά της Ιτέας , τον βωξίτη στο βυθό της θάλασσας, τις υποτυπώδεις ή ανύπαρκτες αποκαταστάσεις, τις καταστροφές επιφανειών κατά υπέρβαση των αδειοδοτήσεων.

Ο σεβασμός στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, αντιπροσωπεύεται από την επιλογή και την επιμονή της εταιρίας να αναπτύξει κατά παράβαση πολλών Νόμων αυτές τις αντι-τουριστικές εγκαταστάσεις στο πιο κεντρικό λειτουργικό σημείο του τουριστικού πεδίου της ευρύτερης περιοχής των Δελφών την ίδια εποχή που στην περιοχή αναπτυσσόταν ραγδαία ο τουρισμός, προκαλώντας την αναμενόμενη ανάσχεση και τελικά συρρίκνωση της δραστηριότητας αυτής.

Οι τουριστικές επαγγελματικές υποδομές είναι σήμερα σε όλη της περιοχή γύρω από τους Δελφούς λιγότερες από ότι το 1980. Αναφορά για την αναγνωρισμένη από όλους ανταγωνιστική σχέση τουρισμού και εξορύξεων-βιομηχανίας πιο κάτω.

Για τα έργα υποδομής είναι χαρακτηριστική η μόνιμη ασφαλτόστρωση νέων δρόμων και συντήρηση παλαιών που κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούνται και φθείρονται από τα φορτηγά της εταιρίας για την μεταφορά βωξίτη, με χρήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης και της πολιτείας. Η διάνοιξη νέων δρόμων από την εταιρία αφορά κυρίως περιπτώσεις που εξυπηρετούν μόνο την εταιρία και δεν οδηγούν σε κατοικημένη περιοχή προκειμένου να τους διανοίξει η πολιτεία. Χαρακτηριστικό είναι ότι επί σειρά δεκαετιών το μεγαλύτερο ποσοστό δημοσίων έργων στο νομό Φωκίδας αφορά διάνοιξη και συντήρηση δρόμων προς περιοχές οι οποίες δεν έχουν παρουσιάσει καμία ουσιαστική οικονομική ανάπτυξη μετά από δεκαετίες. Οποιαδήποτε διάνοιξη νέου δρόμου από οποιονδήποτε εξυπηρετεί κάποιους μεμονωμένους κατοίκους της κάθε περιοχής. Αυτό δεν μπορεί να εκληφθεί ως κοινωνική προσφορά, ιδίως όταν γίνεται χωρίς σχετικές άδειες εντός δασικής έκτασης.

Χαρακτηριστικό της ευχέρειας με την οποία η εταιρία κάνει επενδύσεις για την βελτίωση και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και σε κοινωνικές προσφορές σε έργα υποδομής και δρόμους, είναι το ότι σήμερα παρουσιάζει σαν πρόταση για την αντιμετώπιση της σκόνης στο Λαρνάκι την ασφαλτόστρωση των εσωτερικών δρόμων, έργο που δεν έχει εκτελέσει επί δεκαετίες παρά τις επίμονες διαμαρτυρίες και καταγγελίες των κατοίκων για το πρόβλημα της σκόνης και επίσης χαρακτηριστική είναι η παλαιότητα των εγκαταστάσεων του εργοστασίου και οι ανοιχτού τύπου ταινιόδρομοι και σκάλα φόρτωσης.

Στην σελ.15. «Περιβαλλοντική αποκατάσταση» αναφέρεται ότι σχεδόν το 90% της συνολικής επιφάνειας «σε χρήση» για εξορυκτικές δραστηριότητες διεθνώς βρίσκεται στη Ελλάδα (Μήλο και Φωκίδα).

Αυτή η πληροφορία είναι αποκαλυπτική διότι επιτρέπει στον καθένα να δει ξεκάθαρα την υπευθυνότητα και τη συνέπεια της εταιρίας στον τομέα αυτό, απ’ ευθείας από την στάση της στις δραστηριότητές που ασκεί στην Ελλάδα, χωρίς να επηρεάζεται από το κύρος που μπορεί να απορρέει από την παρουσία της σε 21 χώρες και 5 Ηπείρους.

Η αλήθεια βρίσκεται στη Ελλάδα και όσον αφορά την Φωκίδα, είναι χαρακτηριστικές οι καταγγελίες (αναμένονται οι αρμόδιοι ελεγκτές) για ελλιπείς, αποτυχημένες ή ανύπαρκτες αποκαταστάσεις στις ήδη εκτελεσμένες εξορύξεις, που κατά τα άλλα έχουν παραληφθεί από τις αρμόδιες Υπηρεσίες-φορείς, ως ολοκληρωμένες.

Η θεωρητική δραστηριότητα σε συνέδρια, έρευνα, μελέτες, πιστοποιήσεις κ.λ.π. δεν παρουσιάζουν καμία ουσιαστική μεταβολή και κανένα πρακτικό, χειροπιαστό αποτέλεσμα επί δεκαετίες.

3)-Σελ. 31 Κεφ. 2.4.1 και σελ. 199 κεφ. 8.4. «Αντιμετώπιση Θορύβου» και «Θόρυβος». Παρά το ότι μπροστά στο πρόβλημα της σκόνης, οι κάτοικοι της περιοχής θεωρούν την ενόχληση από τον θόρυβο ασήμαντη αφού από αυτόν δεν κινδυνεύει άμεσα η υγεία τους και η υγεία των παιδιών τους, στις αναφορές στην μελέτη περί μετρήσεων θορύβου, πρέπει να ληφθεί υπόψην ότι αυτές έχουν γίνει από την ίδια την εταιρία χωρίς αναφορά στο επίπεδο των εργασιών που εκτελούνται όταν γίνονται οι μετρήσεις.

Ο θόρυβος που αφορά τους κατοίκους της περιοχής και το περιβάλλον θα έπρεπε να γίνεται σαφώς όταν το εργοστάσιο και οι εγκαταστάσεις βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία, δηλαδή ταυτόχρονη λειτουργία όλων των μηχανημάτων σταθερής θέσης και μεταφορικών μέσων, μιας και ο θόρυβος αθροίζεται.

4) Κεφ. 2.4.2«Πρόληψη – Αντιμετώπιση σκόνης».

Το πρόβλημα της σκόνης είναι τεράστιο. Οι αναφορές στην μελέτη για μη ύπαρξη σοβαρού προβλήματος και οι μετρήσεις σχεδόν μηδενικής σκόνης είναι ψευδείς. Οι διαμαρτυρίες που έχουν κατά καιρούς γίνει σε διάφορες πιθανές αρμόδιες υπηρεσίες (καμία δεν στάθηκε ικανή να λύσει το πρόβλημα), οι μαρτυρίες κατοίκων της περιοχής, το κόκκινο χρώμα που έχει ποτίσει τα πάντα γύρω από την περιοχή και σειρά φωτογραφιών που έχουν τραβηχτεί κατά καιρούς από κατοίκους και υπάρχουν στο διαδίκτυο, δεν μπορούν να αμφισβητηθούν.

Το πρόβλημα της σκόνης είναι μεγάλο, επικίνδυνο, διαρκές και διαχρονικό. Τα Φορτηγά στην πλειοψηφία τους κυκλοφορούν ξεσκέπαστα. Δεν κάνουν χρήση του πτυσσόμενου σκεπάσματος, με αποτέλεσμα να υπάρχει σκόνη από βωξίτη κατά μήκους της πλειονότητας του οδοστρώματος και της Εθνικής Οδού καθώς και ρίψη κομματιών του, σε διερχόμενα αυτοκίνητα.

Μελέτη του Πανεπιστημίου Πατρών είναι αποκαλυπτική ως προς τη ρύπανση του βυθού της περιοχής του κόλπου της Ιτέας με σχετικά υψηλές συγκεντρώσεις ραδιονουκλιδίων Ουρανίου 238U, ραδίου 226Ra και θορίου 232Th που περιέχονται στον βωξίτη, και κατ΄ επέκταση επίπεδα ειδικής ραδιενέργειας αρκετά υψηλά σε σχέση με το μέσο όρο των εδαφών της Ελλάδας αλλά και παγκοσμίως

Η εισπνοή της σκόνης είναι δεδομένη, σοβαρά προβλήματα από την εισπνοή της σκόνης βωξίτη είναι επιστημονικά καταγεγραμμένα από άλλες περιοχές του πλανήτη πιο πολιτισμένες. Όλα τα πιο πάνω έχουν δημοσιευτεί σε τοπικές εφημερίδες και επιστημονικά έγκυρους ιστότοπους του διαδικτύου.

Η παρούσα μελέτη θα πρέπει να απορριφθεί και μόνο για το ότι αποκρύπτει το πρόβλημα, τις διαμαρτυρίες των κατοίκων και φορέων τις περιοχής, συγκαλύπτοντας έτσι πιθανή μεγάλη ζημιά στην δημόσια υγεία αδιακρίτως ηλικίας.

Επίσης η μελέτη είναι αντιφατική διότι παρουσιάζει μετρήσεις σχεδόν μηδενικής σκόνης περιβάλλοντος αλλά ταυτόχρονα προτείνει λύσεις όπως το κατάβρεγμα ή και η ασφαλτόστρωση των εσωτερικών δρόμων και άλλα ημίμετρα, τα οποία είναι τα ίδια με αυτά που επικαλούταν και στο παρελθόν για την έγκριση ΜΠΕ και αδειοδότησης και παρόλα αυτά επί δεκαετίες, είτε ποτέ δεν εφάρμοσε, είτε εφάρμοσε και δεν είναι αποτελεσματικά.

Το γεγονός ότι επαναλαμβάνει τα ίδια μπορεί να εκληφθεί μόνο σαν προσπάθεια παραπλάνησης, γεγονός που την καθιστά από μόνο του απαράδεκτη. Τα προβλήματα της σκόνης έχουν καταγγελθεί επίσημα σε αρμόδιες υπηρεσίες και Εισαγγελέα και αναμένονται οι αρμόδιοι Επιθεωρητές.

5) -Σελ. 32 Κεφ. 2.4.3 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΟΠΤΙΚΗΣ ΟΧΛΗΣΗΣ

Οι αναφορές της μελέτης είναι είτε ψευδείς είτε παραπλανητικές.

Η οπτική όχληση είναι τεράστια (έχει γίνει ήδη αναφορά στην παρ. 1.Γ).

Το αποτέλεσμα της οπτικής όχλησης αποτυπώνεται τόσο στην αισθητική καθημερινότητα των κατοίκων όσο και στις επιπτώσεις που έχει στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής λόγω των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στην τουριστική προοπτική του συνόλου της περιοχής των Δελφών.

1.-Η Αρχιτεκτονική των κτηρίων είναι ανύπαρκτη. Αποτελούν τσιμεντένια κουτιά μηδενικής αρχιτεκτονικής αισθητικής. Αυτό προκύπτει ελεύθερα με τη προσπάθεια σύγκρισή τους με κτήρια οποιασδήποτε άλλης βιομηχανικής εγκατάστασης που θεωρεί κάποιος χειρότερης Αρχιτεκτονικής. Δεν υπάρχουν χειρότερα.

2.- Το τεράστιο πρόβλημα της σκόνης έχει εμποτίσει το σύνολο των εγκαταστάσεων του εδάφους και της χλωρίδας που επιβιώνει, με αποτέλεσμα το σύνολο της περιοχής των εγκαταστάσεων – σε μήκος 3km – να είναι κόκκινου χρώματος. Το γεγονός επιβεβαιώνεται ακόμα και από τις φωτογραφίες του Παραρτήματος III της ΜΠΕ.

3.- Οι αναφορές για δένδρα και αναχώματα είναι παραπλανητικές και δεν προσφέρουν καμιά ουσιαστική κάλυψη. Το κρύψιμο που επιτυγχάνεται σε κάποια σημεία είναι μηδενικής συνεισφοράς σε σχέση με την οπτική όχληση που προκαλούν οι εγκαταστάσεις σε οποιονδήποτε διέρχεται ή προσεγγίζει την περιοχή από την ξηρά ή τη θάλασσα.

4.- Το βιομηχανικό τοπίο του χειρίστου είδους που δημιουργούν οι εγκαταστάσεις αυτές, είναι κυρίαρχο στην από θάλασσας προσέγγιση του λιμανιού της Ιτέας που αποτελεί και λιμάνι των Δελφών. Προσεγγίζοντας οδικώς την Ιτέα από το Γαλαξίδι, το τοπίο αυτό αρχίζει να είναι εμφανές και να κυριαρχεί από απόσταση 7 χιλιομέτρων πριν από την Ιτέα. Στα δε 3 χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στην Ιτέα, βρισκόμαστε ήδη μέσα στις εγκαταστάσεις.

6.- Η Ιτέα είναι παραλιακή πόλη με δύο μέτωπα παραλίας, Νότιο και Δυτικό. Οι εγκαταστάσεις αυτές καλύπτουν το σύνολο της θέας του δυτικού τοπίου της πόλης. Σε οποιαδήποτε περίπτωση οι εγκαταστάσεις αυτές των 3 χιλιομέτρων είναι κατά μήκος του αιγιαλού.

Η οικονομική – αναπτυξιακή ζημιά που δημιουργείται από την οπτική όχληση και την ανάσχεση της ανάπτυξης του τουρισμού στην περιοχή εξαιτίας αυτής της μορφής και αυτής της έκτασης των εγκαταστάσεων, αφορά ποσά πολλαπλάσια του συνολικού οφέλους του Δήμου Δελφών από το σύνολο της δραστηριότητας του βωξίτη.

  1. Α)Σελ.33, ΚΕΦ.3. Παρ. 3.2.ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ.

Και πάλι οι αναφορές της μελέτης είναι παραπλανητικές.

Η περίμετρος των εγκαταστάσεων (μισθωμένο τμήμα από Λιμενικό Ταμείο) βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη από 700 μέτρα, από το Νέο Σχέδιο Πόλης της Ιτέας και 770 μέτρα από τις εργατικές κατοικίες. Για την Νομιμότητα της Γεωγραφικής Θέσης σας παραπέμπουμε στην σχετική Νομοθεσία για αποστάσεις Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων από κατοικημένες περιοχές ανα κατηγορία όχλησης, που καθιστούν τις συγκεκριμένες εκτός νομιμότητας.

Β)Η παράγραφος 3.2:ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΥΠΑΓΩΓΗ είναι επίσης ελλιπής σε βασικά σημεία: α)Ο χώρος που μισθώνει η Εταιρεία από το Λιμενικό Ταμείο στη θέση Λαρνάκι, έκτασης περίπου 70 στρ. έχει προέλθει από παράνομο μπάζωμα- εμπλυσμό θάλασσας.

β) Η αναφορά, στο Τοπικό Συμβούλιο της Ιτέας στις 20-5-2011, στη σχετική Νομοθεσία περί Αιγιαλού, αφορά την δυνατότητα μπαζώματος αβαθούς παραλιακής θαλάσσιας ζώνης όπου όμως αναφέρεται σαφέστατα ότι απαιτείται Άδεια, που στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει.

γ) Στο ίδιο Τοπικό Συμβούλιο υπήρξε αναφορά σε ΦΕΚ που καθορίζει ότι ο χώρος αυτός (δηλ.το ΛΑΡΝΑΚΙ) θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνο για απόθεση βωξίτη, αλλά και αυτή δεν αποτελεί άδεια.

  1. Σελ.34 στο ΚΕΦ.3.3.έχει μία μεγάλη παράληψη.

Δεν αναφέρει πουθενά ότι όλο το Δελφικό Τοπίο έχει χαρακτηριστεί επιπλέον και μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς απο την UNESCO. Κατά τα άλλα:

Α)ΖΟΕ ΔΕΛΦΩΝ

Η αναφορά είναι ελλιπέστατη έως και ψευδής.

Το μεγαλύτερο μέρος των εγκαταστάσεων, των επιφανειών απόθεσης, των κτηρίων και των λοιπών κατασκευών, βρίσκεται στην Ζώνη Β΄ ΔΕΛΦΙΚΟΥ ΤΟΠΙΟΥ, όπου απαγορεύεται κάθε τέτοια χρήση και επιτρέπεται μόνο στα 20 στρέμματα 100 τ.μ. αποθήκη ή στάβλος..

Μέρος των εγκαταστάσεων βρίσκεται στην Ζώνη Δ΄ (η περιοχή πίσω από τα σφαγεία) όπου επιτρέπονται μόνο βιοτεχνίες χαμηλής όχλησης.

Οι εγκαταστάσεις αυτές είναι τουλάχιστον μέσης ή και υψηλής όχλησης ανάλογα των τμημάτων της.

Οι περιορισμοί από το ΔΕΛΦΙΚΟ ΤΟΠΙΟ και η υποχρέωση λήψης γνωμοδοτικής απόφασης του Υπουργείου Πολιτισμού, μέσω της τοπικής Εφορίας Αρχαιοτήτων, ισχύει για όλους τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις της περιοχής από το 1985 τουλάχιστον και όχι από το 1991 που ελήφθη η απόφαση που αναφέρεται στη ΜΠΕ.

Μεγάλο μέρος των κτιριακών εγκαταστάσεων, έχει κατασκευαστεί μετά το 1985 όπως προκύπτει και από τις οικοδομικές άδειες. Προκλητικά και στα πλαίσια της κοινωνικής προσφοράς της Εταιρείας, αυτή δεν ζήτησε ποτέ την υποχρεωτική γνωμοδότηση του Υπουργείου Πολιτισμού, είτε για την κατασκευή νέων κτιρακών εγκαταστάσεων , είτε για την επέκταση καθώς και την ανανέωση ΜΠΕ και αδειών λειτουργίας που αναφέρονται στη μελέτη

( ΜΠΕ- ανανέωση – τροποποίηση- άδεια 2000, 2007, 2009 ) . Αναλυτικότερα στοιχεία στις καταγγελίες της Κίνησης Για Την Σωτηρία Της Γκιώνας, Αριθμ.57

Υποσημείωση: Ο θεσμός του ΔΕΛΦΙΚΟΥ ΤΟΠΙΟΥ αναφέρεται σε τοπίο ( θέα) .

Το μεγαλύτερο μέρος του Δελφικού Τοπίου δεν φαίνεται από τους Δελφούς, αλλά παρόλα αυτά προστατεύεται ως θέα – τοπίο με τους όρους της Ζώνης Β΄.

Η περιοχή βρίσκεται στο γεωγραφικό κέντρο του Δελφικού Τοπίου και για τις επιπτώσεις της θέας, σας παραπέμπουμε στις παραγράφους 1Γ και 5.

Β) NATURA 2000

Όλη η περιοχή ανήκει στην NATURA 2000και στη NATURA SPA. Η αναφορά σε εισήγηση του καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών Κου Γεωργιάδη για εξαίρεση του τμήματος αυτού είναι παραπλανητική, διότι τελικά η πρόταση αυτή δεν έχει γίνει δεκτή και σημασία έχει ότι σήμερα η περιοχή αυτή ανήκει σε αυτά τα Ευρωπαϊκά Δίκτυα Προστατευόμενων Περιοχών. Εάν η μελέτη ήθελε να αναφερθεί σε κάτι, θα έπρεπε να αναφερθεί στους σοβαρότατους λόγους για τους οποίους δεν έγινε δεκτή η εισήγηση αυτή (όπως αναφέρεταιπιο κάτω αριθ. 10 της παρούσης).

8) Σελ. 36 3.4 ΑΙΓΙΑΛΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΑ Παραπέμπουμε στην Παρ. 6)Β)β) του παρόντος.

9) Σελ.37 ΚΕΦ. 4.ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

4.1.1 ΒΛΑΣΤΗΣΗ – ΦΥΤΟΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ υπάρχουν πολλές ανακρίβειες και ελλείψεις. « Στην περιοχή άμεσης επιρροής δεν υφίστανται Εθνικοί Δρυμοί, Αισθητικά Δάση , Βιότοποι και Διατηρητέα Μνημεία της Φύσης».

Να υπενθυμίσουμε ότι όλη η περιοχή ανήκει στο Δελφικό Τοπίο, το οποίο έχει χαρακτηριστεί επιπλέον και μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς απο την UNESCO και βρίσκεται επίσης εντός ευρύτερης περιοχής NATURA και NATURA SPA.

Επιπλέον η περιοχή των 108 στρεμμάτων που μπαζώθηκε παράνομα από την εταιρία το 1972 (όπως έχουμε προαναφέρει έχουν αναζητηθεί επίσημα οι σχετικές άδειες που προβλέπονται σύμφωνα με την σχετική νομοθεσία και δεν έχει βρεθεί κάτι τέτοιο) ήταν υψηλής σημασίας Βιότοπος και αυτός ήταν ο λόγος που απορρίφθηκε για την κατασκευή του Εθνικού Ναυστάθμου του Πολεμικού Ναυτικού που τελικά κατασκευάστηκε στην Σαλαμίνα. Σχετική σαφέστατη αναφορά στα σχετικά έγγραφα των συναρμόδιων Υπουργείων για την κατασκευή του Ναυστάθμου και στην έκθεση αιτιολόγησης για την επιλογή της τελικής θέσης στην Σαλαμίνα και τους λόγους απόρριψης των άλλων υποψήφιων θέσεων.

10)σελ.38 ΚΕΦ.4 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Παρ.4.1.2.

Αναφέρεται «Στην περιοχή μελέτης, τα εδάφη αυτά είναι πολύ υποβαθμισμένα και καλύπτονται από αγριελιά (olea europaea var.silvestris), γαλατσίδα (Euphorbia dedroides) και ασφάκα (Flouis fruticosa).» Τα εδάφη που καλύπτονται από γαλατσίδα και ασφάκα δεν είναι υποβαθμισμένα γιατί τα είδη αυτά (γαλατσίδα και ασφάκα) αποτελούν προστατευόμενα δασικά είδη και η παρουσία τους έχει καθορίσει χιλιάδες στρέμματα (που διεκδικούνται εδώ και δεκαετίες από φερόμενους ως ιδιοκτήτες τους) ως δασικά και προστατευόμενα.

11) σελ.72 παρ. 4.2.3. ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ.

Από τα διαγράμματα 4.2.3-1 και 4.2.3-2 σχετικά με την απασχόληση ανά κατηγορία επαγγέλματος αποδεικνύεται ότι η περιοχή έχει από μόνη της την δυναμική ανάπτυξης του τουρισμού ως κύρια δραστηριότητα. Η ανάγνωση των διαγραμμάτων έρχεται σε αντίθεση με αυτά που υποστηρίζει η μελέτη για την συνέχιση λειτουργίας των εγκαταστάσεων της S&B. Σε Άμφισσα και Ιτέα οι θέσεις εργασίας σε ορυχεία και λατομεία είναι το 2,5 με 3 % των θέσεων εργασίας ενώ ξενοδοχεία και εστιατόρια προσφέρουν περίπου το 12% των θέσεων εργασίας. Επιπλέον, τα ποσοστά των θέσεων εργασίας σε ορυχεία και λατομεία σε Δελφούς και Γαλαξίδι είναι μηδενικά ενώ αντίθετα τα ξενοδοχεία εστιατόρια προσφέρουν πολλαπλάσιο ποσοστό θέσεων εργασίας απ’ότι Ιτέα και η Άμφισσα. Οι ιδιωτικές υποδομές του τουρισμού σήμερα σε Άμφισσα, Δελφούς, Ιτέα είναι λιγότερες ή στάσιμες από το 1980 οπότε και κυριάρχησε στην Ιτέα η βιομηχανική θέα τον εγκαταστάσεων βωξίτη της S&B και άρχισε η συρρίκνωση του κλάδου στο σημερινό επίπεδο.

Η δραστηριότητα του τουρισμού δεν στηρίχτηκε καθόλου, με μηδενικό έργο ανάδειξης των παραλιών των Δελφών, ανάδειξης αρχαίου μονοπατιού ή άλλων παρόμοιων παρεμβάσεων νότια των Δελφών. Η δραστηριότητα του βωξίτη στηρίχτηκε πλήρως από την πολιτεία επί δεκαετίες με αθρόα έγκριση ΜΠΕ εξορύξεων και αδειών και πλήρη και υπεράνω του Νόμου ελευθερία κινήσεων στην περιοχή της Ιτέας χωρίς να προσφέρει τίποτα παραπάνω απ’ ότι πριν 20 χρόνια που κάνοντας μαζικές απολύσεις έφτασε στο σημερινό επίπεδο.

Τις δεκαετίες αυτές η τοπική οικονομία ήταν και είναι η τελευταία στην Ελλάδα.

Από τα ίδια διαγράμματα προκύπτει ότι το 2001 (πριν την έξαρση του κλάδου των κατασκευών πανελλαδικά) ο χώρος των κατασκευών πρόσφερε επιπλέον το 10 % των θέσεων εργασίας σε Ιτέα και Άμφισσα και ο κλάδος αυτός σήμερα έχει παγώσει σε μηδενικά επίπεδα παραγωγής. Η στήριξη του κλάδου του τουρισμού είναι απαραίτητη για την τόνωση των κατασκευών και αποτελεί την μείζονα επιλογή.

Τέλος από τα διαγράμματα αυτά προκύπτει ότι ο κυρίως κλάδος που πρόσφερε θέσεις εργασίας ήταν το Δημόσιο, γεγονός που πιστοποιεί με τον πιο αναμφισβήτητο τρόπο ότι το μέχρι σήμερα παραγωγικό μοντέλο της περιοχής που βασίστηκε στην πλήρη στήριξη των εξορύξεων είναι αποτυχημένο.

Ο κλάδος αυτός έχει καταρρεύσει και η συνεισφορά του έχει γίνει αρνητική. Από εκεί που προκαλούσε εισροή πόρων στην τοπική οικονομία περιλαμβανομένου της παροχής υπηρεσιών, με την νέα διοικητική πραγματικότητα του Καλλικράτη θα πρέπει να χρηματοδοτείται από το πραγματικά παραγόμενο προϊόν της τοπικής οικονομίας προκειμένου να έχουμε τις αντίστοιχες υπηρεσίες.

Από τα πιο πάνω προκύπτει αυτόματα ποια από τις δύο ανταγωνιστικές δραστηριότητες, τουρισμός ή βιομηχανία-εξορύξεις πρέπει να στηριχτεί στην παραλία και στο λιμάνι των Δελφών.

12) σελ. 74 ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΟΙΚΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.

Η οικιστική ανάπτυξη της περιοχής αφορά άμεσα τον κλάδο των κατασκευών που προσφέρει πάνω από πενταπλάσιες θέσεις εργασίας σε σχέση με τις εξορύξεις και που σήμερα έχει νεκρωθεί. Ο κλάδος των κατασκευών μπορεί να στηριχτεί μόνο από την ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας. Αντιγράφουμε από την μελέτη με την επισήμανση ότι αυτό που αναφέρεται αφορά το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΠΠΧΣΑΑ) της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και το οποίο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ίδια την υπό εξέταση μελέτη.

Προφανώς ο μελετητής το αντέγραψε χωρίς να το μελετήσει μιας και από αυτό προκύπτει ότι οι εγκαταστάσεις της S&B στην Ιτέα θα πρέπει οπωσδήποτε να πάψουν να επιβαρύνουν το περιβάλλον και την θέα της καρδιάς του Δελφικού Τοπίου ως τουριστικούς πόρους.

Η κύρια δραστηριότητα στην περιοχή είναι ο τουρισμός και προβλέπεται να είναι ο τουρισμός με επίκεντρο τους Δελφούς και την Ιτέα.

«Σύμφωνα με το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΠΠΧΣΑΑ) της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας προκύπτουν τα παρακάτω:

Αστικές περιοχές / κέντρα 20.000 – 50.000 κάτοικοι

Αστική περιοχή Οικιστικού Δικτύου: Άμφισσα – Ιτέα – Δελφοί:

Η πληθυσμιακή δυναμική της είναι 20.000 κάτοικοι. Η περιοχή αυτή προβλέπεται να εξελιχθεί, σε έναν ορίζοντα βάθους 20ετίας, σε αστική περιοχή μεγαλύτερη των 30.000 κατοίκων. Σχεδιάζεται στο ΠΠΧΣΑΑ ως πολιτιστικό, μορφωτικό, τουριστικό κέντρο διεθνούς εμβέλειας με επίκεντρο το διεθνή πόλο των Δελφών και εξειδικεύεται στο στρατηγικό για την ανάπτυξη τομέα της εξόρυξης του Βωξίτη και των παράπλευρων επεκτάσεων του (σύζευξη με υπηρεσίες αποκατάστασης τοπίων και έρευνα).

…… ενώ παράλληλα η μεγάλη αξία των ειδικά προστατευόμενων περιβαλλοντικών πόρων της περιοχής επιτρέπει την θετική αναπτυξιακή τους ένταξη υπέρ του περιφερειακού χώρου στο σύνολο του παράλληλα με την απαιτούμενη προστασία. Η Άμφισσα είναι Νομαρχιακό Διοικητικό Κέντρο και Κέντρο εξυπηρετήσεων της χωρικής ενότητας της καθώς και Κέντρο εξυπηρετήσεων (Εμπορίου, Αναψυχής, Αστικού Τουρισμού και Κοινωφελών Υπηρεσιών και Πολιτιστικών Υποδομών) ανάλογων των διοικητικών της ρόλων και της πληθυσμιακής δυναμικότητας τους.

Είναι επίσης Κέντρο Εκπαίδευσης, Έρευνας και Τεχνολογίας.

Η Ιτέα προσθέτει στο δίκτυο το ρόλο του λιμενικού κόμβου και κέντρο παραθαλάσσιου τουρισμού και οι Δελφοί το ρόλο του κόμβου διεθνούς τουρισμού και πολιτισμού.»

13) σελ.80 Παρ 4.2.6.5. ΟΡΥΚΤΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ

Αυτό που αναφέρει αυτή η παράγραφος είναι χαρακτηριστικά ελλιπές με αποτέλεσμα να δημιουργεί στρεβλή αντίληψη για την πραγματικότητα σχετικά με τα Εθνικά χωροταξικά Πλαίσια σε σχέση με του Δελφούς Και την Ιτέα.

14) Η αναφορά στον τουρισμό είναι ελλιπέστατη μιας και όπως αναφέρθηκε και στην παρ.11 αποτελούσε και αποτελεί τον κύριο παραγωγικό τομέα της περιοχής παρά την υπονόμευσή του με δράσεις όπως αυτές της βιομηχανοποίησης του λιμανιού των Δελφών που αποτελεί και το κέντρο ανάπτυξης της δραστηριότητας στην περιοχή.

Αξίζει να επαναληφθεί ότι η Ιτέα και η θέση των εγκαταστάσεων της μελέτης, αποτελούν το λιμάνι των Δελφών και το κέντρο του λειτουργικού ιστού της δραστηριότητας του τουρισμού όλου του Δελφικού Τοπίου και του νότιου τμήματος του Δήμου Δελφών (με Γαλαξίδι και παράλια Δεσφίνας).

Έχει γίνει αναλυτική αναφορά στις παρ. 1Γ και παρ.5. και από την παρ. 12 του παρόντος. (Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης )

«Η Ιτέα προσθέτει στο δίκτυο το ρόλο του λιμενικού κόμβου και κέντρο παραθαλάσσιου τουρισμού και οι Δελφοί το ρόλο του κόμβου διεθνούς τουρισμού και πολιτισμού.»

15)σελ.85 ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ – ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ

Παρά την εκτεταμένη αναφορά σε πολλά στοιχεία άσχετα με την περιοχή που αφορά η μελέτη, δεν γίνεται σχεδόν καμία αναφορά για την περιοχή της Ιτέας παρά μόνο στην τελευταία γραμμή της παραγράφου σχετικά με την ύπαρξη της Κίρρας.

Η Κίρρα είναι το ανατολικό τμήμα της πόλης της Ιτέας, αποτελεί μεγάλης σημασίας αρχαιολογικό χώρο (αναλυτικές πληροφορίες σε εγκυκλοπαίδειες και επιστημονικά αρχαιολογικά συγγράμματα) και τα όρια των εγκαταστάσεων απέχουν περίπου 2 χλμ από τα όρια του αρχαίου οικισμού. Επιπλέον αυτού και πολύ πιο κοντινά στην περιοχή μελέτης είναι και τα αρχαιολογικά ευρήματα (αρχαίος οικισμός) στον όρμο της Καμιώτισας, λιγότερο από 200 μέτρα από τα όρια των χώρων που παράνομα κάνει αποθέσεις βωξίτη η S&Bκαι που περιλαμβάνονται στις εγκαταστάσεις της μελέτης.

Αυτά τα αρχαιολογικά ευρήματα είναι γνωστά και καταγεγραμμένα αλλά δεν έχουν μελετηθεί ακόμα από την Αρχαιολογική Υπηρεσία.

Η ύπαρξη αυτών των ευρημάτων οδήγησε το 2007 το Υπ. Πολιτισμού να ανακαλέσει αρχική έγκριση ΜΠΕ για εξόρυξη στην Κεφαλή 90 δίπλα στην Ιτέα.

16) σελ. 86 Παρ.4.2.9 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ S&B ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ.

Αρχικά παραπέμπουμε στην Παρ.2 του παρόντος. (σχετικά με Παραγρ. 1.1.4.2 και 1.1.4.3.«Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και βιώσιμη ανάπτυξη») όπου αναφέρονται πολλά που δεν αναφέρονται στην μελέτη. Επίσης στη παρ. 4.2.9. υπάρχει εκτεταμένη παραπληροφόρηση.

Το Vagoneto αποτελεί πράγματι κάτι σημαντικό για την περιοχή, σημαντικό όσο και οι 54.000 επισκέψεις στα 8 χρόνια λειτουργίας του.

Η προσφορά του στην τοπική οικονομία συνίσταται σε όποιες θέσεις εργασίας προσφέρει μιας και οι επισκέπτες του διέρχονται από αυτό κατά κύριο λόγο αυθημερών. Δεν αποτελεί λόγο παραμένοντος τουρισμού ούτε τα σχολεία, που κατά κύριο λόγο το επισκέπτονται, επιδίδονται σε άλλες δραστηριότητες σε τουριστικές κ.λ.π. επαγγελματικές εγκαταστάσεις στην περιοχή. Αφού όμως ο μελετητής θεωρεί αυτή την συνεισφορά στην τοπική οικονομία αξιόλογη για να αναφερθεί στην παρούσα μελέτη ως εισφορά στον τουρισμό, θα πρέπει να αναφερθεί ότι η βιομηχανική όψη του λιμανιού των Δελφών που οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στις εγκαταστάσεις της εταιρίας S&B, μειώνει κατακόρυφα την τουριστικότητα όλου του Δελφικού Τοπίου και του νότιου τμήματος του Δήμου Δελφών, προκαλώντας τεράστια ζημιά που καθιστά της συνεισφορά του Vagoneto ασήμαντη.

Η ορθή αντίληψη κοινωνικής προσφοράς και ευθύνης, θα επέβαλε τον στοιχειώδη σεβασμό στον Δελφικό Τουρισμό με τον εξωραϊσμό του λιμανιού των Δελφών με πρωτοβουλία της εταιρίας, στον οποίο θα προστίθετο το Vagoneto.

Όσον αφορά τα άλλα έργα υποδομής, δεν αναφέρεται ότι σε περιοχές όπως τα Καστέλλια, ή την Αποστολιά, οι κάτοικοι αντιδρούν στις επιφανειακές εξορύξεις της εταιρίας λόγω των αναταράξεων, των κατολισθήσεων και των απωλειών των υπόγειων υδάτων που αυτές προξενούν. Θα προτιμούσαν ίσως να μην έχουν αυτό το έργο αν η εταιρία δεν προκαλούσε καταστροφές στο δάσος και όλα τα προαναφερόμενα.

Τονίζουμε ακόμα ότι, στην μελέτη στο σημείο αυτό υπάρχει και μία σοβαρή παραποίηση της αλήθειας που καθιστά το κεφάλαιο αυτό απαράδεκτο.

Πριν τις εκτεταμένες εξορύξεις της S&B πάνω από το χωριό Καρούτες, το χωριό είχε αρχίσει πληθυσμιακά και οικιστικά να αυξάνεται του, είχαν κατασκευαστεί νέα καταστήματα, είχε αποκτήσει νέους κατοίκους και βρισκόταν σε πορεία ανάπτυξης. Με την έναρξη των εξορύξεων δημιουργήθηκαν τεράστια προβλήματα, από τις δονήσεις των εκρήξεων προκλήθηκαν ρωγμές σε πολλά σπίτια και όχι συμπτωματικά καταστράφηκαν και οι πηγές νερού που ύδρευαν το χωριό.

Το χωριό σήμερα έχει εγκαταλειφθεί.

Η ανευθυνότητα και ο απαράδεκτος τρόπος λειτουργίας της εταιρίας κατάστρεψε και ερήμωσε ουσιαστικά έναν από τους παλιότερους οικισμούς του Νομού Φωκίδας. Το χωριό είχε τις δικές του φυσικές πηγές νερού, η S&B τις κατάστρεψε και στην προσπάθεια μείωσης των κοινωνικών επιπτώσεων έφτιαξε αυτό το έργο το οποίο μέχρι πρόσφατα ήταν εκτός λειτουργίας. Ακόμα σοβαρότερο θέμα για κάθε περίπτωση αναβίωσης του χωριού Καρούτες στο μέλλον, είναι το ποιος θα πληρώνει σε βάθος χρόνου τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος για την λειτουργία των αντλιών του έργου (προσφοράς και ευθύνης της S&B) στην πηγή Σκαλούλα, οι οποίοι σε περίπτωση βασικής κατοίκησης του χωριού θα ανέρχονται σε κάποιες χιλιάδες ευρώ το μήνα.

17) σελ. 88 έως 91. ΚΕΦ. 4.3 ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

και ΚΕΦ. 4.4 ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΡΥΠΑΝΣΗ.

Η περιοχή αυτή της μελέτης είναι σε πολύ σοβαρά σημεία ψευδής.

Το πολύ σοβαρό θέμα, αυτό της θαλάσσιας ρύπανσης καλύπτεται εξολοκλήρου με την αναφορά «Δεν υπάρχει επιβάρυνση του θαλάσσιου δυναμικού από τις εγκαταστάσεις του Συγκροτήματος».

Η άδεια λειτουργίας του 2009 και η προηγούμενη έγκριση ΜΠΕ του 2007 ανάφεραν ότι δεν θα πρέπει να πέφτει βωξίτης στην θάλασσα.

Το μεγάλο πρόβλημα της ρύπανσης του βυθού με βωξίτη και ο έλεγχος για το αν εισέρχονται βαρέα μέταλλα στην τροφική αλυσίδα αντιμετωπίζεται ως μη υπάρχων από την S&B.

Είναι διαπιστωμένο και με επίσημες μελέτες ότι ο βυθός της περιοχής είναι στρωμένος με βωξίτη με στοιχεία που πιστοποιούν ότι αυτό οφείλεται στην δραστηριότητα της S&B.

Δειγματοληπτικός έλεγχος και ανάλυση βιοδείκτη από την περιοχή έχουν δείξει ότι εισέρχονται βαρέα μέταλλα στην τροφική αλυσίδα, γεγονός που επιβάλει το θέμα να αποτελέσει αντικείμενο ολοκληρωμένης έρευνας.

Έχουν γίνει σχετικές καταγγελίες και έχουν κατατεθεί όλα τα στοιχεία και αναμένονται οι ελεγκτές των αρμόδιων φορέων.

Το σοβαρότερο πρόβλημα όλων, με άμεσες σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία όλων των κατοίκων της περιοχής, είναι αυτό της σκόνης.

Η μελέτη, απαράδεκτα και ψευδώς παρουσιάζει το πρόβλημα ως μη υπάρχων. Αναφορά για την αλήθεια σχετικά με το πρόβλημα αυτό έχει γίνει στην Παρ.4.. και από τις φωτογραφίες που υπάρχουν είναι ξεκάθαρο ότι οι εγκαταστάσεις αυτές δεν γίνεται πρακτικά να λειτουργήσουν χωρίς την πρόκληση σκόνης και όλες οι αναφορές στη μελέτη για μέτρα αντιμετώπισης είναι παραπλανητικές. Για αυτό τον ισχυρισμό δεν υπάρχει μεγαλύτερο τεκμήριο από την πραγματικότητα που όλοι γνωρίζουν.

Το πλήθος των πηγών παραγωγής και εκπομπής σκόνης βωξίτη αναφέρεται και στο ΚΕΦ. 7 σελ. 15 όπου και πάλι αναφέρετε ψευδώς ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και παρουσιάζονται μετρήσεις από την ίδια την εταιρία που έχουν καταγράψει μηδενική σχεδόν σκόνη στην ατμόσφαιρα.

Οι όποιες μετρήσεις παρουσιάζονται στην μελέτη έχουν γίνει οι ίδιες ή οι λήψεις δειγμάτων από την ίδια την εταιρία και είναι χαρακτηριστική η παντελής απουσία μετρήσεων από του αρμόδιους εποπτικούς και ελεγκτικούς μηχανισμούς της πολιτείας.

18) σελ.173 ΚΕΦ.7.3

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΕ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙΣ – ΔΙΚΤΥΑ

Στο κεφάλαιο αυτό γίνεται αληθής αναφορά στο πρόβλημα της σκόνης και της ολισθηρότητας του οδοστρώματος της Εθνικής Οδού από την μεταφορά του βωξίτη από τα φορτηγά.

Δεν αναφέρει όμως ότι τα προβλήματα αυτά αφορούν τους κεντρικούς οδικούς άξονες που κινούνται και τα οχήματα της τουριστικής δραστηριότητας και ότι τις εκτεταμένες φθορές των δρόμων από την εντατική χρήση τους για την μεταφορά του βωξίτη τις αποκαθιστούν οι Ο.Τ.Α. με δημόσια χρήματα.

Τέλος αποκρύπτει έντεχνα ότι οι εγκαταστάσεις λειτουργούν παράνομα χωρίς οδικό κόμβο επί της Εθνικής Οδού επί δεκαετίες το κοινού αισθήματος δικαίου όλων των κατοίκων της περιοχής και όσων κατά καιρούς επεχείρησαν να επενδύσουν σε διάφορες επιχειρηματικές δραστηριότητες εκατοντάδων θέσεων εργασίας, και δεν μπόρεσαν διότι δεν μπορούσαν να έχουν κόμβο σύνδεσης με την Εθνική Οδό.

19) σελ 174. ΚΕΦ. 7.4 ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Στο κεφάλαιο αυτό υπάρχει και πάλι παραπληροφόρηση και δημιουργία στρεβλών εντυπώσεων.

Για τις επιπτώσεις στη απασχόληση έχει γίνει ήδη αναφορά στη παρ. 11 του παρόντος και υπάρχουν και στοιχεία στα κείμενα του παραρτήματος στο τέλος των παρατηρήσεων. Σε κάθε περίπτωση η προσαρμογή των εγκαταστάσεων αυτών στις απαιτήσεις της δυνατότητας απελευθέρωσης της τουριστικής προοπτικής των Δελφών δεν σημαίνει μείωση των θέσεων εργασίας στη δραστηριότητα του βωξίτη ενώ σημαίνει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας στον τουρισμό.

Για την συνεισφορά του πάρκου Vagoneto έχει γίνει ήδη αναφορά στην παρ. 16 του παρόντος

Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι το Vagoneto το επισκέπτονται κάθε χρόνο κατά Μ.Ο. περίπου 6.700 επισκέπτες, κατά κύριο λόγο Έλληνες και κατά κύριο λόγο μαθητές.

Τα έσοδα για την τοπική οικονομία είναι συγκεκριμένα και πεπερασμένα όσον αφορά τον εγχώριο τουρισμό και η μελέτη αγνοεί ότι στο επόμενο διαρκές μέλλον ο εγχώριος τουρισμός δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο αναπτυξιακού σχεδιασμού για ευνόητους λόγους .

Απαράδεκτος είναι ο ισχυρισμός ότι στα πλαίσια των παροχών του Δελφικού τουρισμού και της ποιότητας των τουριστών που έλκονται από αυτόν «η εξορυκτική δραστηριότητα στην Φωκίδα έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον των τουριστών οι οποίοι όχι μόνο εξοικειώνονται με το αντικείμενο αλλά αναζητούν επιπλέον εμπειρίες…».

Το Vagoneto θα μπορούσε σίγουρα να στηριχτεί στον δελφικό τουρισμό και να εμπλουτίσει τις επιλογές του διαμένοντος τουρισμού στην περιοχή των Δελφών, αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με αυτό που προσπαθεί να προβάλει η μελέτη…

Επίσης είναι απαράδεκτη η προσπάθεια της μελέτης να παρουσιάσει το Vagoneto ως πόλο έλξης τουρισμού σε σύγκριση με την ζημιά που επιφέρουν οι εγκαταστάσεις της S&B (στην Ιτέα) στον Δελφικό Τουρισμό. Η προσπάθεια συμψηφισμού των αρνητικών επιπτώσεων της αποκρουστικής θέας των εγκαταστάσεων (στο λιμάνι και παραλία των Δελφών και στο λειτουργικό κέντρο του τουρισμού της ευρύτερης περιοχής των Δελφών και του Δελφικού Τοπίου) με την προσφορά του Vagoneto στον κλάδο, είναι το λιγότερο ατυχής.

Το υπογραμμισμένο συμπέρασμα για τις επιπτώσεις των εγκαταστάσεων της S&B στην Ιτέα στον τουρισμό της περιοχής είναι στο τέλος της σελ. 175 «Συνολικά μπορούμε να θεωρήσουμε τις επιπτώσεις στον τουρισμό ως ασθενείς θετικές». Και μόνο για αυτή το συμπέρασμα, η μελέτη πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό της σαν απαράδεκτη.

20) ΚΕΦ. 10 ΜΗΔΕΝΙΚΉ ΛΥΣΗ.

Η ύπαρξη αυτή της παραγράφου είναι εντελώς εκβιαστική και αποκαλυπτική ήθους και ηθικής των εμπνευστών της.

Η ανάπτυξη των εγκαταστάσεων σε αυτό το χώρο έγινε με παραβίαση σειράς νόμων και παρά τις αντιδράσεις προσώπων και φορέων με πλήρη ευθύνη της εταιρίας με τις κατά καιρούς ονομασίες.

Κανείς δεν έχει θέσει δημόσια θέμα διακοπής της δραστηριότητας του βωξίτη στην περιοχή εκτός από την ίδια την εταιρία, αδιαφορώντας για τις κοινωνικές εντάσεις και ακρότητες που έχουν προκύψει από την συμπεριφορά εργαζομένων κάτω από τον πανικό της απώλειας της εργασίας.

Υπάρχουν συγκεκριμένες ρεαλιστικές προτάσεις για επίλυση κάθε προβλήματος και συνύπαρξη όλων των δραστηριοτήτων.

Η S&B ξεκίνησε ως επιχείρηση από την Φωκίδα και την Μύλο και η Μύλος κατέστη τουριστικός προορισμός στις αρχές της δεκαετίας του 2000, μετά από δικαστική ήτα της S&B στα Ευρωπαικά δικαστήρια, από τοπικό σωματείο επαγγελματιών του τουρισμού που την υποχρέωσαν να εφαρμόσει τα αυτονόητα και να δεχτεί τον χωροταξικό διαχωρισμό των δραστηριοτήτων στο νησί.

Ο στοιχειώδης σεβασμός της S&B στην τοπική κοινωνία της περιοχής απ’ όπου ξεκίνησε (για να είναι σήμερα πολυεθνική), επιβάλει η ίδια η εταιρία να αποσύρει την μελέτη αυτή και να συζητήσει με τους τοπικούς φορείς τον τρόπο και τους χρόνους των αλλαγών που απαιτούνται ώστε να μπορέσουν να συνυπάρχουν όλες οι δραστηριότητες και θέσεις εργασίας για όλους.

21) Σχετικά με τα συνημμένα του Παραρτήματος I της ΜΠΕ, παρατηρούμε τα εξής:

Α) Για τις δειγματοληψίες που αφορούν το φορέα ENCO ΕΠΕ:

  • Η δειγματοληψία έγινε στη διάρκεια μιας μόνο 8ωρης βάρδιας, όπου δεν αναφέρεται ο φόρτος εργασίας της εγκατάστασης.

  • Αφορούν μόνο μια μέτρηση που πραγματοποιήθηκε στις 3/4/2008!

  • Δεν υπάρχει Πίνακας για τα τελευταία χρόνια των δραστηριοτήτων της Εταιρίας.

Β) Οι δειγματοληψίες που αφορούν: μετρήσεις αερίων, μέτρηση σκόνης στην πηγή εκπομπής (καμινάδα παρασκευαστηρίου Ιτέας) και μετρήσεις θορύβου, έγιναν από την ίδια την Εταιρεία! Αναφέρεται πως έγιναν στις δυσμενέστερες συνθήκες χωρίς να κατονομάζονται.

Μετρήσεις σκόνης σε άλλους χώρους των εγκαταστάσεων δεν πρέπει να γίνονται;

Γ) Στην περίπτωση των αναλύσεων νερού (μικροβιολογικός έλεγχος, φυσικοχημική & προσδιορισμός βαρέων μετάλλων) η δειγματοληψία έγινε από τον πελάτη κατά δήλωσή του! και οι αναλύσεις από την εταιρεία AGROLAB.

Δ) Το ίδιο αναφέρει και η έκθεση δοκιμών που αφορά κάποιο υγρό απόβλητο. Δεν αναφέρεται ονομαστικά η πηγή προέλευσης του αποβλήτου που αναφέρεται ως δοκίμιο με κωδικό 310310-05 και η δειγματοληψία έγινε από τον ίδιο τον πελάτη!

Σε αντιπαράθεση αυτών υπάρχει η γνώση του συνόλου σχεδόν των κατοίκων της Ιτέας για το διαχρονικό πρόβλημα της σκόνης καθώς και οι μελέτες των Παν/μίων Πατρών και Αιγαίου για τα ιζήματα στο θαλάσσιο περιβάλλον του κλειστού κόλπου της Ιτέας.

Ε) Παράμετροι ρύπανσης στο θαλάσσιο περιβάλλον (δεδομένου ότι οι εγκαταστάσεις βρίσκονται δίπλα στη θάλασσα) δεν περιλαμβάνονται.

ΣΤ) Τι απέγινε με τα αποτελέσματα της δειγματοληψίας (λήψη δειγμάτων θαλασσινού νερού και λάσπης από το βυθό στην περιοχή Λαρνάκι της Ιτέας προκειμένου να ελεγχθεί ιζηματολογικά η περιοχή) που πραγματοποίησε το ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ. μετά από παραγγελία της εταιρίας S&B, στις 2/10/2010;

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω είναι χαρακτηριστική η παντελής απουσία μετρήσεων από τους αρμόδιους εποπτικούς και ελεγκτικούς μηχανισμούς της πολιτείας.

Για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, από τους οποίους προκύπτει ότι η

Συγκεκριμένη μελέτη:

  • Δεν αποδίδει τη σημερινή πραγματικότητα, περιβαλλοντική και κοινωνική.

  • Αγνοεί τις αντιρρήσεις-ενστάσεις της τοπικής κοινωνίας

  • Δε συνεισφέρει στην προστασία του προστατευόμενου από την Ευρωπαϊκή και Εθνική Νομοθεσία, περιβάλλοντος και αδιαφορεί για την αειφορία του.

  • Δε διασφαλίζει την προστασία της υγείας των εργαζομένων στις εγκαταστάσεις της καθώς και των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

  • Παραβλέπει τις διαφορετικές εναλλακτικές τάσεις και δυνατότητες ανάπτυξης της περιοχής,

  • Και εκβιαστικά μέσω τις μηδενικής λύσεις που προτείνει εκμηδενίζει την προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης της περιοχής και ολόκληρου του Νομού.

ΖΗΤΑΜΕ

Να απορριφθεί η προκείμενη

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ

ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ:

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ, ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΒΑΘΡΕΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ ΒΩΞΙΤΗ

ΣΤΗΝ ΙΤΕΑ ΦΩΚΙΔΟΣ

ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

S&B ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ Α.Ε

Για τη Δημοτική Κίνηση «Πολίτες στο Προσκήνιο»

Ο Δημοτικός Σύμβουλος

Παναγιώτης Μέγκος

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s